Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Ιστορίες μιας ευνοημένης γενιάς


Ανήκω σε μια γενιά κακώς και ευκόλως χαρακτηρισμένη από πολλούς ευνοημένη γενιά .

Γενιά που τα έχει όλα , τα βρήκε όλα έτοιμα , χωρίς κόπο , χωρίς θυσίες , χωρίς πολυτεχνεία , πολέμους , κατοχή, πείνα. Μια γενιά η οποία βρήκε τη χώρα σε συνεχή πρόοδο αφού η προηγούμενη γενιά φρόντισε να προοδεύσει η χώρα , να κάνει άλματα , να γίνει μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης , του ΝΑΤΟ και όλων των ειδών τους οργανισμούς , στους οποίους είναι μέλος κάθε χώρα που σέβεται τον εαυτό της και την ιστορία της .

Ζω σε πρωτόγνωρες συνθήκες δημοκρατικής σταθερότητας και κοινωνικής συνοχής , σε ένα επίπεδο ευημερίας πολύ πιο πάνω από το μέσο όρο της Ευρώπης.Ανήκω στη γενιά του ΔΝΤ και των spreads. Ανήκω στη γενιά των 500 πλέον ευρώ , της ανασφάλιστης εργασίας ,της ανεργίας ,της καταπάτησης όλων των δικαιωμάτων που θα μπορούσα ίσως να έχω , της παραπαιδείας ,των πολιτικών επιστημόνων που αποφασίζουν για τη ζωή μου χωρίς βέβαια εγώ να κουράζομαι. Εγώ είμαι ευνοημένος , τρώω ,πίνω ,παχαίνω ,θα αγοράσω σπίτι με λεφτά των γονιών μου ,αυτοκίνητο με τη βοήθεια της γιαγιάς μου (αν και δεν νομίζω να μπορεί πλέον κάποιος συνταξιούχος να δώσει στο εγγόνι του έστω και κάποια βοήθεια) ,ηλεκτρονικά gadgets , υπολογιστές , 40” τηλεόραση , πιστωτικές κάρτες όμως δεν θα κουραστώ για όλα αυτά. Είμαι η χαρούμενη ευνοημένη γενιά του υπερκαταναλωτή.

Δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο από το να είμαι ένας άχρηστος ευνοημένος νέος που πίνω καφέ 3 ώρες κάθε μέρα και βλέπω τηλεόραση τις υπόλοιπες ! Οι πολιτικοί της χώρας μας οι οποίοι ανήκουν στην προηγούμενη μη ευνοημένη γενιά έχουν φροντίσει να μην τους απασχολώ εγώ και οι όμοιοί μου με τα δικά μου και να αφήσω αυτούς μόνους να λύσουν οποιοδήποτε πρόβλημα δημιουργηθεί. Στην τελική εγώ όλα έτοιμα δεν τα βρήκα ; Ήρθε η ώρα λοιπόν να πληρώσω για την εκμετάλλευση αυτής της ιδανικής ζωής που έχω βρει από τους μεγαλύτερους μου. Το χρέος που δημιουργήσατε , τη νοοτροπία τους , τα θέλω τους ,το ξεπούλημα της πατρίδας μας . Εγώ όμως είμαι ευνοημένος . Έχω είπαμε υλικά αγαθά και δεν αντιμετωπίζω πολέμους , χούντες και το βασικότερο έχω τηλεόραση και υπολογιστή . Το ότι δεν θα έχω τη χαρά να κάνω οικογένεια , δεν θα πάρω ποτέ σύνταξη και θα είμαι ένας μαλθακός που τα βρήκα όλα έτοιμα δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Οι γυναίκες αυτής της περιβόητης ευνοημένης γενιάς έχουν χάσει την ταυτότητα τους ως σύζυγος και μητέρα και έχουν μετατραπεί σε εργαζόμενες ,καριερίστες και σεξουαλικά προϊόντα που πρόκειται να απορριφθούν ,σε οικονομική ύφεση ή στη μέση ηλικία.

Η γνώμη μου είναι πως ευνοημένη γενιά είναι αυτή που έχει την τύχη της στα χέρια της . Η γενιά η οποία διαμόρφωσε τη νεοελληνική πραγματικότητα , έφερε την Ελλάδα πιο κοντά στο δυτικό κόσμο από ποτέ . Με τη μουσική ,τις τέχνες και κυρίως με τον τρόπο ζωής ,διασκέδασης και ανάλωσης του ελεύθερου χρόνου. Η γενιά που εντάχθηκε μαζικά στα υπάρχοντα πολιτικά ρουσφετολογικά γραφεία κομμάτων και έριξε νερό στο μύλο της κομματικής γραμμής και πειθαρχίας και που πίστεψε σε αυτούς που μας φέρανε στη θέση που βρισκόμαστε. Η γενιά που απίστευτα εύκολα μετέτρεψε την επαναστατικότητα της σε κυνισμό και πλουτισμό. Που έκανε και κάνει πρωταθλητισμό στο ευγενές σπορ της διαπλοκής και διαφθοράς που ταλανίζει την χώρα μας.

Γενιά που έμπαινε στην αγορά εργασίας σε περίοδο μακράς ανάπτυξης με πολλές δυνατότητες και προοπτικές για επαγγελματική αναρρίχηση έστω και χωρίς να το γνωρίζει. Αντίθετα η δική μου γενιά μπαίνει σε μια αγορά που τείνει να κορεστεί και έχει ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι νέοι να καταφεύγουν σε άλλες λύσεις και να χρησιμοποιεί ο καθένας το δικό του εναλλακτικό plan b.

Δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου 05/05/2010

Σήμερα, η γενιά μας –η γενιά, των περισσοτέρων, που είμαστε σ’ αυτή τη Βουλή, - είναι, μια γενιά, ευνοημένη σε σχέση με του γονείς μας και σε σχέση με τα παιδιά μας. Εμείς, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε το θέμα της δικαιοσύνης, ανάμεσα στις γενιές.

ΔΕΝ ΞΕΡΩ αν η σημερινή γενιά είναι τυχερή ή άτυχη, ο καιρός θα δείξει. Χωρίς αμφιβολία, όμως, όλα δείχνουν ότι θα είναι λιγότερο ευνοημένη απ΄ όσο περιμέναμε.

Τουλάχιστον δεν μπορεί ο Κ.Πάγκαλος να δηλώσει ότι τα έφαγε μαζί μας.
πηγη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To Blog δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια και τα θέματα που ανεβάζουν αναγνώστες μας τα οποία αποτελούν θέσεις και απόψεις τους.